Als mediamanager regel jij alles van A tot Z en sta je garant voor het beste resultaat. Binnen de deadline en binnen het budget. Je coördineert de vormgeving, technische realisatie, planning en inzet van mensen en middelen
Bezoek onze open dagDit vraagt om mensen die weten wat er komt kijken bij de productie van media, of het nu gaat om een tv-productie, een online magazine of social media campagne. De media- en evenementenmanager is de spin in het web tussen alle partijen die er voor zorgt dat het niet alleen bij mooie ideeën blijft!
Mediamanager
Crebonummer opleiding: 25199
Op deze pagina vind je meer informatie over kosten voor de opleiding.
Je leert tijdens de opleiding het managen én maken van on- en offline media, radio & televisieproducties en events. Je regelt de productie van A tot Z, binnen de afgesproken deadline en binnen het budget. Je doet onderzoek naar doelgroepen en trends, adviseert over de mogelijkheden en stelt een projectplan op. Ook coördineer je de vormgeving, technische realisatie en inzet van mensen en middelen. Tijdens de opleiding maak je zelfstandig én met studenten van andere opleidingen binnen SintLucas verschillende media. Hierdoor krijg je een goed beeld van de praktijk en leer je de taal van de vakmensen met wie je later ook samenwerkt.
Je stelt projectplannen en communicatieplannen op en je maakt – met een productieteam- uiteenlopende media-uitingen.
Met je diploma op zak kun je gaan werken als productieassistent bij televisie of radio, als trafficmanager bij een reclamebureau of multimediabedrijf of aan de slag als projectmedewerker in de evenementenbranche of bij een uitgeverij. Je kunt ook doorstromen naar een vervolgopleiding op het gebied van communicatie of eventmanagement.
Tijdens deze mediamanagementopleiding krijg je naast algemene vakken beroepsgerichte vakken als projectmanagement, marketingcommunicatie en digitale vaardigheden in verschillende (opmaak)programma’s.
Jouw organisatietalent krijgt in deze opleiding alle ruimte. Een deadline levert jou geen stress op en je hebt geen 9-tot-5-mentaliteit. Daarnaast ben je proactief en heb je snel overzicht. Ook goede communicatieve eigenschappen zijn belangrijk, omdat je met veel partijen contact hebt en samenwerkt. Je bent resultaatgericht, kostenbewust en gaat altijd voor kwaliteit. Vanzelfsprekend houd je de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van media continu bij.
Lees dan meer over de aanmeldprocedure of vraag een brochure aan.
Klik op het filmpje om te zien wat Maurice ging doen na SintLucas.