Studenten opleiding Media- en evenementenmanagement

Pitchen voor Paaspop

Idee PartyWasjes

Studenten van de opleiding Media- en evenementenmanagement mogen 30 januari pitchen voor de festivalorganisatie van Paaspop. Ze bedachten een idee om de bezoekers van het festival te entertainen. Samen met negen andere groepen strijden ze voor een plek op het festivalterrein tijdens het driedaagse evenement in Schijndel.

Derdejaars student Sam Bergmans vertelt wat de aanleiding was: “We kregen vanuit school de opdracht om voor Paaspop binnen een bepaald budget een idee te bedenken voor het entertainmentterrein dat tijdens dit festival wordt ingericht.” Volgens Sam moest het vernieuwend zijn. In totaal werkten ze met vier studenten aan de uitwerking van het idee.  “We gebruikten verschillende brainstormtechnieken en kwamen uiteindelijk uit op Party Washjes. Bezoekers van Paaspop kunnen zich in een zeecontainer opfrissen. Daarbij gaan ze door een soort wasmachine met draaiende borstels en schuim.” Ze maakten een boekje en twee animatievideo’s voor de pitch. Wat ze van deze opdracht leerde: “Het is goed om met je team te blijven sparren, zodat je op meer uitkomt. Niet bij je eerste idee blijven maar verder denken.”

Tekst gaat verder onder de video

Promo idee Party Washjes

Leerzaam
Bas Heesterbeek, eerstejaars student, was degene die bovenstaande promovideo voor zijn rekening nam. Hij vond het leuk om met derdejaars samen te werken. “Zij hebben meer kennis over hoe we de opdracht aan moesten pakken. Dat was voor mij erg leerzaam. De samenwerking verliep goed, waardoor we een mooi project hebben neergezet.” Sam vertelt dat de ouderejaars wel verbaasd waren over zijn skills. “Bas kan erg goed visualiseren. Dat heeft ons zeker geholpen.”

Goed uitpakt
Na de presentatie op school staat eind januari de pitch voor Paaspop op het programma. In totaal presenteren tien groepen van verschillend mbo- en hbo-opleidingen hun idee aan de organisatie van het festival. Een van hen mag het daadwerkelijk gaan uitvoeren. “Als de pitch net zo goed gaat als op school, dan schat ik onze kansen wel hoog in. Ik denk dat ons idee goed past bij Paaspop. We hadden al gehoord dat ze erg enthousiast waren, dus ik hoop dat het goed uitpakt”, vertelt Bas. Sam vult aan dat als ze worden uitgekozen, ze wel hulp van docenten nodig hebben. “De begroting is nog niet helemaal sluitend en we moeten het dan ook gaan uitvoeren, dan kunnen we niet met zijn vieren.”

Leuke ervaring
De pitch, die plaatsvond op 30 januari, voor de Paaspop-organisatie ging volgens Bas “ontzettend goed. Het was een leuke ervaring. Ze waren heel enthousiast over ons concept. Wel vroegen ze zich af in hoeverre het mogelijk is om daadwerkelijk uit te voeren. Daarom heb ik ze een dag later een overtuigingsmail gestuurd met ons plan hoe we het willen realiseren.” Helaas bleek de mail van de student niet genoeg. De Paaspop-organisatie heeft laten weten dat ze voor een ander concept hebben gekozen.