Oud-studenten starten eigen webshop

Holi-yay

Oud-studenten Amber Huls en Dagmar van Lieshout zijn eigenaresses van de webshop Holi-yay. Een webshop met hippe en praktische reisartikelen. Naast het verkopen van reisartikelen schrijven ze ook blogs over must-sees, paklijsten en handige reistips. Daar willen wij meer over horen!

Van mbo naar hbo
Beide dames hebben de opleiding Vormgeven, Product, Ruimte & Media gevolgd (voorheen: Vormgeving, Product, Presentatie) en zijn inmiddels bijna drie jaar afgestudeerd. Ze studeren nu beide Trend Research & Concept Creation in Lifestyle op Fontys in Tilburg.  De overstap van mbo naar hbo hebben ze ervaren als een grote stap. Amber: “op SintLucas leer je veel creatieve vaardigheden en werk je vooral praktijkgericht. Op het hbo krijg je veel meer theorie. In het begin was dit wel even een omschakeling, maar uiteindelijk kom je wel in een bepaald ritme terecht”. Amber en Dagmar gebruiken nog dagelijks vaardigheden die ze op SintLucas geleerd hebben. Kunnen omgaan met programma’s als Photoshop, Illustrator en Indesign is erg handig. “Omdat wij op SintLucas al veel gewerkt hadden met deze programma’s hadden wij een voorsprong op de rest”, aldus Amber.

Op dit moment lopen Amber en Dagmar stage in hun eigen bedrijf. Dit sluit goed aan bij hun studie. Tijdens de opleiding Trend Research & Concept Creation in Lifestyle analyseer je trends en bedenk je concepten binnen zes verschillende sectoren: health, food, human movement, leisure, appearance en living. Ook bedenk je creatieve en haalbare concepten voor producten en diensten die de kwaliteit van leven verbeteren. Dit doen ze nu ook voor hun eigen webshop.

Tekst gaat verder onder de foto.

Amber en Dagmar

Eigen webshop
Zelf vonden Amber en Dagmar dat er geen webshop met hippe reisartikelen bestond en besloten er zelf eentje op te richten. Dagmar: “uit ons onderzoek is gebleken dat reizen steeds populairder geworden is onder jongeren en wij willen op deze trend inspelen door middel van onze webshop met hippe en praktische reisartikelen”. Een bedrijf starten lijkt makkelijker dan het is merkten ook Amber en Dagmar. “Vooral in het begin was het lastig. We wisten niet zo goed waar we moesten beginnen. Je bent op elkaar aangewezen en wij hadden allebei geen kennis over het oprichten van een eigen bedrijf”. Uiteindelijk hebben de dames dit opgelost door veel met andere ondernemers te praten en alles stap voor stap aan te pakken.

Pop-up store
Amber en Dagmar bereiken hun doelgroep via Instagram en posten dagelijks foto’s. Daarnaast proberen ze leuke samenwerkingen aan te gaan. Een voorbeeld hiervan is de samenwerking met Linda Meiden Magazine (tot eind juni) en hun eigen pop-up store in samenwerking met The Student Hotel Eindhoven. De pop-up store is te bezoeken van zondag 12 tot en met zaterdag 25 mei, dus neem een kijkje!

Bekijk hier de webshop met reisartikelen en volg Holi-yay op Instagram!